Alla inlägg under mars 2012

Av Johanna - 10 mars 2012 18:47

HOOOJ! :D 

Det var ett tag sen nu, men jag hinner inte blogga så mycket nu för tiden :c Men jaja, nu skriver jag ju iaf! c; Just nu sitter jag i min rööööda soffa <3333 och lyssnar på Dead by April och är ganska arg på allt. Varför?? Jo, för att jag har märkt att jag har en ganska falsk vän för tillfället. Säger inte namnet på honom, för jag tror att han märker själv vem jag snackar om -.-' Men jaja, och sen har jag en annan kompis, som är "på" mig hela tiden. Han fattar inte att jag inte vill messa/snacka med honom. Samtidigt vill jag ju inte göra honom lessen :c men aja, han verkar va ganska sur på mig nu så han  snackar iaf inte med mig, vilket jag tycker är bra. Okej, idag så har jag inte gjort sååå mycket, mest suttit hemma och virkat och lyssnat på musik :P försökte att virka en sköldpadda men skalet blev alldeles för stort för magen så det blev inget, och nu orkar jag inte göra om hela skiten xd jaoo, ikväll är det MELLOOO! ;D tagga tagga tagga... haha nemen, det ska väl bli kul ^^ Jag hejar mest på Ulrik Munther, Loreen och Dead by April. Ulrik Munther är sååå bra och låten oxå! :D Loreen sjunger som en guud och älskar hennes låtar :P Dead by April är bland dom bästa banden i världen, enligt mej, och dessutom skulle det va kul att skicka en sån låt och ett sånt band till Eurovision :P Det finns många andra som är bra oxå men mest dom här tycker jag! Hade tänkt att göra en liten lista på låtarna som kommer vara med ikväll och ge dom betyg.Såå HERE IT COMES! ;D


1. Shout it out - David Lindgren

   text&musik: Tony Nilsson & Fernando Fuentes

Min åsikt: Jag tycker låten är väldigt bra och härlig. Tycker om när David dansar breakdance mitt i låten. Dock skulle det vara häftigare om han INTE hade kostym utan något mer avslappnat. Men han är väääldigt duktig och borde kanske skaffa ett artistnamn?

BETYG: 8/10


2. Euphoria - Loreen

   text&musik: Thomas G:son & Peter Boström

Min åsikt: Denna låten är nog den bästa jag har hört! Loreen är jävligt duktig och kommer nog att gå långt! Och dessutom är hon en värdig vinnare tycker jag! Det är nog bara ett "fel" jag kan hitta med det hela, och det är att det uttalas: Loreen med e och inte i. Haha, annars är låten heelt fantastisk :D

BETYG: 10/10


3. Jag reser mig igen - Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern

   text&musik: Thomas G:son & Ted Ström

Min åsikt: Vet inte riktigt vad jag tycker om den här låten. Men den ska ABSOLUT INTE vinna eftersom den är på SVENSKA?!?! Vafan tror det svenska folket? Om denna skulle skickas till Eurovision skulle dom andra länderna inte fatta ett skit om vad han sjöng om, och dessutom vet dom antagligen inte vem Thorsten är och det kan nog också vara en nackdel. Men nu sa vi ju att han inte skulle vinna, haha. Själv tycker jag att Thorsten är lite konstig, och det är det nog andra som tycker också, han går ju lixom barfota på scenen, tafsar på Gina och sjunger i otakt... Därför tycker jag att den kan slängas ut från tävlingen...

   BETYG: 3/10


4. Mystery - Dead by April

  text&musik: Pontus Hjelm

Min åsikt: Äntligen ett rejält band i den fjolliga melodifestivalen! :D Detta bandet är ett av mina favoritband, så därför tycker jag ju att dom är bra (a) Låten är väldigt bra och cool :P Dessutom är dom i bandet väldigt duktiga, och är ganska internationella och det är ganska bra om man ska tävla i Eurovision. Dock tycker nog inte så många vuxna om denna låten och musikstilen och därför kan det vara lite kört, KANSKE KANSKE! Men det skulle vara väldigt kul att få se dom vinna! :D

   BETYG: 10/10


5. Why start a fire - Lisa Miskovsky

   text&musik: Lisa Miskovsky, Bernt Rune Stray, Aleksander With & Berent Philip Moe

Min åsikt: Har inte lyssnat så mycket på denna låten men när jag hör den, byter jag alltid till nästa :o Det betyder väl antagligen att den är ganska tråkig att lyssna på. Lisa är väldigt bra och har en mysig röst, men som sagt tror jag att låten är lite för tråkig för att vinna.

   BETYG: 4/10


6. Soldiers - Ulrik Munther

   text&musik: Lisa Miskovsky, Bernt Rune Stray, Aleksander With & Berent Philip Moe

Min åsikt: Ulrik är en söt och duktig kille som nog har goda chanser till att vinna. Låten kan tyckas vara lite likadan som hans andra låtar, men jag tycker faktiskt inte det. Härligt att han spelar munspel och gitarr, och gör det samtidigt! :o Enligt mig är Ulrik en begåvning och riktigt duktig! Låten är bra, men inte en av hans bästa.

   BETYG: 9/10


7. Baby Doll - Top Cats

   text&musik: Lisa Miskovsky, Bernt Rune Stray, Aleksandet With & Berent Philip Moe

Min åsikt: En härlig låt som är väldigt svängig! Dock tycker jag inte riktigt om själva musiken och därför kan jag inte ge högsta betyg. Dessutom tror jag inte att den kommer vinna. Det finns många som tycker om den, men det finns också många som INTE tycker om den. Och visst, så är det väl med alla låtar men ÄNDÅ! xd Tycker att det är lite weird att han som spelar bas STÅR på basen o.o Men jag älskar pianisten <333 

   BETYG: 6/10


8. Mirakel - Björn Ranelid ft. Sara Li

   text&musik: Fredrik Andersson & Björn Ranelid

Min åsikt: Har bara en sak och säga om detta: UT MED SKIT LÅTEN?! Dessutom är det bara en gubbe som snackar om kärleken, och ingen som lyssnar förstår vad han babblar om, så det känns ganska meningslöst, eller? Det enda plusset i denna är att Sara Li är med och räddar låten lite. FUCK U RANELID!

   BETYG: 1/10 (för Sara Li)


9. Amazing - Danny Saucedo

   text&musik: Danny Saucedo, Figge Boström & Peter Boström

Min åsikt: Danny är tillbaka! Tycker faktiskt lite synd om honom eftersom han aldrig vinner :/ för han är ändå ganska duktig! Låten har jag haft på hjärnan hela dagen så jag antar att jag tycker den är bra ;D tycker särskilt om dräkterna som han och dansarna har på sig.

   BETYG: 9/10


10. Why am I crying? - Molly Sandén 

    text&musik: Molly Sandén, Aleena Gibson & Windy Wagner

Min åsikt: Åh, tycker verkligen om denna låten! Molly har en underbar röst och förtjänar att vinna! Har även hört att låten handlar om Eric Saade, vet inte om det är sant. Det tycker jag är lite sorgligt, vet inte varför :o Måste ändå säga att denna låten är riktigt bra! :D

    BETYG: 10/10


Så, nu ska jag kolla på MELLOO så får vi se vem som vinner helt enkelt! :D 

HA DET GÖTT, IGELKÖTT!

PÅSS <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej jag heter Johanna och jag är 12 år :) Jag laddar upp foton och skriver lite på min blogg så tack för att du kollar :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards